BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Islamic Widget

Thursday, May 20, 2010

all about me~

dgn lafaz basmallah...

hi all.. ~
ari ni aku xnak story pasal life ke wutever la..
juz nk kongsi secebis pasal diri ni..
SITI NABILA BINTI AHMAD..

berusia genap 18 tahun pada 8 januari yg lalu..
aku memulakan zaman kanak2 ku di tadika kemas gurun..
skola rendah pulak kat sk sri jerai, also gurun..
actually.. masa aku kecik2 aku xdok ngn parents..
tp dok ngn my grandparents.. mase 2 umo aku dlm sebulan cm2 kot..

when i was 13 years old, my dad amek aku blek dok ngn dya,
my grandparents sgt2 sdey tyme 2, so do i..
yela.. diorang yg jga aku dari kecik kn..

SMK SULTANAH BAHIYAH, alor star.. aku dihantar ke skola 2 tanpa rela hati..
mmg sgt2 sedey.. xpernah terpk pon akn terpisah drpd tok&tokwan aku..
aku ditempatkan kt asrama.. alhamdulillah, sbb aku mmg nak sgt dok asrama..
berdikari la konon...


semakin lama dok skola 2, aku semakin suka!
mungkin sbb kwn2, senior2 yg sgt best..

kerap jugak aku blek kg jenguk tok tokwan..
alhamdulillah...

nek form 2, my dad swoh tuka skola..
omg! nk luruh gak jantung tyme 2..
tp sbg budak2 hingusan, aku turutkan jua
kehendak 2 apabila dioffer sebuah telefon bimbit..

SMK DATO SYED AHMAD,kuala nerang merupakan skola aku seterusnya..
sedar x sedar, aku semakin menjauh dr tok&tokwan aku..
dlu alor star, skg kuala nerang plk..
makin jarang aku balik kg...
bkn xnak blik, hati ni meronta2 sgt nak balik,
tp... atas kesibukkan parents aku.. aku cuma mampu col aja..
dok skola 2, aku semakin seyez blaja..
alhamdulillah alu dpt result yg cemerlang utk pmr..

tyme form 4, aku ditawarkan ke SBPI KUBANG PASU..
even mula2 dpt 2 aku agak plek..'eh,skola apa ni?'
wakaka... pas2 dah msok skola 2..
mmg best sgt.. skola ni mengajar aku mcm2..
yg pentingnya, kekuatan imanku semakin bertambah dan
pengetahuan agamaku semakin meluas..

alhamduulillah, aku xpernah menyesal masuk skola ni wlaupun
at 1st aku agak tertekan disini..

2 la berakhirnya zaman budak2 aku..


yes!!! aku mmg nampak kasar pada luarannya..
aku kasar+ aku ganas..
kdg2 aku temper jugak.. (only my juniors know dat)
tp.. aku teramat sensitif..
aku sgt senang mengeluarkan air mata..

perkara yg plg menggembirakan dlm hidup ini ialah waktu raya la! seronok sgt rasanya berkumpul ramai2.. 1 lg, wk2 kt sbpi kubang pasu.. berharga sgt kenangan kt sana..

& perkara yg paling pedih pernah berlaku dlm hidup aku..
waktu tokwan aku meninggal 2 minggu sebelum aku spm..
hanya tuhan ja yg tawu bertapa dalamnya kasih syg ini terhadap insan itu..
bertapa byknya air mata ini mengalir utk insan itu..

2 je la yg dpt aku coretkan..

salam~

3 comments:

Amiera. said...

nabil.kalo ang cita byk lg psai life ang kecik2 lg best kot

beyla dolica said...

nak 2 nak.. xsempat dowh.. stg ank tiyak lak.. hehe

myukimia said...

xapala..post ja..cita sal arwah tokwan :)